این مطالعه به بررسی ارتباط بین فعالیت مغز و عملکرد تحصیلی دانشجویان در کره جنوبی میپردازد و از کامپیوتر کوانتومی D-Wave برای تحلیل دادههای fNIRS استفاده میکند. محققان هشت وظیفه شناختی مختلف، از جمله تسلط کلامی و وظیفه N-back را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که برخی از این وظایف با نمرات بالاتر CSAT مرتبط هستند. نتایج نشان میدهد که تسلط بر این وظایف میتواند به بهبود عملکرد تحصیلی کمک کند و به توسعه استراتژیهای آموزشی جدید منجر شود. استفاده از الگوریتمهای مبتنی بر بازپخت کوانتومی به محققان این امکان را داد تا الگوهای پیچیدهای از فعالیت مغز را شناسایی کنند که با موفقیت تحصیلی مرتبط است. این تحقیق میتواند به مربیان و سیاستگذاران کمک کند تا برنامههای آموزشی را بر اساس وظایف شناختی مؤثر تنظیم کنند و در نتیجه عملکرد تحصیلی را در مقیاس وسیع افزایش دهند. به طور کلی، این مطالعه نشاندهنده پتانسیل بالای محاسبات کوانتومی در علوم اعصاب و آموزش است.
برای مشاهده خبر کامل روی لینک زیر کلیک کنید: